Sunday, April 10, 2011

Jika aku jatuh cinta...

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum semua :)


kita tahu semua org suka berbicara tentang cinta, so
entry kali ni, saya amek dari 1 video kat u tube.. :) sangat memberi kesan di jiwa n dapat memotivasikan diri dan jiwa dalam menghadapi masalah ini.. ♥ ♥ ♥

***

Bismillahirrahmanirrahim..

Ya Allah,
jika aku jatuh cinta,
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya kepadaMu,
agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati,
izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu,
agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..

Ya Rabbana,
jika aku jatuh hati,
jagalah hatiku padanya,
agar tidak berpaling dariMu..

Ya Rabbul izzati,
Jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu..

Ya Allah,
jika aku menikmati cinta kekasihMu,
janganlah kenikmatan itu melebihi keindahan
bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah,
jika aku jatuh hati pada kekasihMu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh
dalam perjalanan panjang menyeru manusia
kepadaMu..

Ya Allah,
jika kau halalkan aku merindui kekasihMu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku
pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu..

ameen ya Rabbal alamin.. :)

Semoga kita mendapat cinta ilahi dan cinta insani yang juga mendapat cinta dan redha Ilahi..

Wassalam,
ShimaMia


***

Firman Allah s.w.t,

" Dan apabila hamba2 Ku bertanya kepadamu mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka: Sesungguhnya aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka); Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu, Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu ( dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul. "
(Surah alBaqarah 2 : 186)


No comments: