Sunday, July 17, 2011

cerita sedikit :D

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum semua :)


SubhanAllah, ♥ sawah *ambil dari blog orang lain.*

Alhamdulillah.. setelah sekian berbulan la jugak tak update blog ni. rindu la pulak en nak update :). plus kawan2 yang rindu (aicehh, sangat prasan). hihi yeah berhaaabbukk ye teratak ni. jomm kitaaa bersihkan!



hasil :D

actually, da seminggu la jugak tak balik rumah.. sebab test, meeting project, assigment.. (cewah.. semoga sy tak lalai dengan urusan dunia, doakan saya ye sahabat2) bila cerita kat kawan2 yang saya tak balik seminggu. semua geram. haha. sebab baru seminggu tak balik uma da macam setahun tak balik bisingnya saya, ya Allah.. punyalah tak bole duduk diam.. hahaha sebab mereka semua duduk jauh2.. sek2 klate, ganu, johor, pahang, melaka, kedah, perlis dan sebagainya laa.. maaf ya sahabat2 sekalian. hihi~ okay jadi saya yang jarak rumah cuma 45 min (if i'm not mistaken) ni pon mula la memahami prasaan mereka yang tak balik 2 bulan. woahh seksanyaa. yeah saya memang homesick. hihihi ♥ ♥ ♥ nak buat macam mana, saya da terbiasa balik uma every weekend.. hari jumaat after solat jumaat.. bus stop tu da macam 'lepaking' saya la menunggu bus untuk pergi shah alam tunggu mak ngan abah ambil :P.



pondok di tengah sawah ♥

yeahh memang rindduu tu da tak boleh nak kawal lagi. sekarang saya da memahami perasaan mereka yang duduk jauh.. Thank you Allah ♥
nak dijadikan cerita lagi. Alhamdulillah.. project kami yang merupakan assigment yang kira terbesar la dalam sem ni semalam  kat Sekinchan, Kuala Selangor.... wat cam ala2 community (bagi HE = Health Education kat penduduk kampung) telah berlangsung dengan jayanya. sangat seronok nya. ukhuwah y kuat! Thanks Allah ♥.. *nyaman dgn sawah2nya *y d bakar balik* tak sabar nak tengok sawah tu tumbuh.. cucuk :D



* ♥ cekpa (pipot), shimaMia, Fatih, kinah ♥
-inilah kami di tapak sawah yang dibakar balik.
untuk sawah yang baru ♥-

***
okaylah, nanti ada kelapangan saya cerita lagi yeah :D ♥

*blogwalking+blogwalking.. gambar2 sawah semua ni saya ambil dari blog orang lain kecuali akhir tu. hihi, credits untuk mereka*
hihi

Wassalam,
ShimaMia

***
Firman Allah S.W.T :

"... maka barang siapa mengerjakan kebaikan seberat zarrah, niscaya dia akan melihat (balasan)nya. Dan barang siapa mengerjakan kejahatan seberat zarrah, niscaya dia akan melihat (balasan)nya."
(Surah az-Zalzalah 99 : 7-8)

No comments: