Friday, June 8, 2012

Si kecil yang mencuit hati.


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum semua.



lamanya tak update, hehe sekarang ni ana dah jadi makteh cima, teruja teruja, hihi okay ini anak buah yang tersayang. 1st anak buah kot. haha tu yang excited lebih. comel kan? 
nama diberi wafa' el eemaan
yang bermaksud Kesempurnaan/kesetiaan Iman.

doakan untuk wafa' semoga da besar nanti jadi hafizah, muslimah solehah acuan Quran. Serikandi Islam yang kuat dan berani dalam memperjuangkan Deen.
ameen ya Rabb !

insyaAllah, ana akan dapat lagi sorang anak buah. coming soon.
Alhamdulillah, semoga dengan kehadiran anak2 buah ni yang menjadi harapan kedua ibubapa, harapan agama, harapan bangsa dan negara. semoga terus harum menjadi wanita solehah acuan Quran.




Addunya mata', khoirul mata', almar'atus solehah.
(Dunia adalah perhiasan, sebaik-baik perhiasan adalah wanita solehah)

#selit2 sikit. hehe ana nak share 1 sajak(kot) dari program MISI '12 anjuran IKRAM. walaupun tak dapat nak join sebab ana nak masuk belajar dah, ana tetap sokong program ni. hehe.

" Wahai kalian yang rindu kemenangan, yakinlah tiada kemenangan tanpa perjuangan, tiada perjuangan tanpa pengorbanan, tiada pengorbanan tanpa Iman, tiada Iman tanpa kerja nyata, bersegeralah sambut seruan perjuangan, Allahuakbar !"

***
notakaki : tetiba ana rasa nak kahwin jugak.. 
ana nak kahwin dengan Dakwah & Tarbiyyah.
semoga terus tsabat & istiqamah di atas JALAN ini..
ameen..

Wassalam,
ShimaMia

***
Firman Allah S.W.T :
"(yaitu) orang-orang yang beriman dan hati mereka menjadi tenteram dengan mengingat Allah. Ingatlah, hanya dengan mengingat Allah hati menjadi tenteram."
(Surah Ar-Ra'd 13:28)

No comments: