Saturday, February 5, 2011

study time :)

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum semua :)



okay, cuti da nak abes. da xde istilah main2 lg. hihi. so pasni akan jarang la update blog. sminggu sekali kot. weekend je. hihi. sepanjang seminggu ni Alhamdulillah cuti2 semua best. hari ni saya belajar sesuatu yang baru. bukan yang baru cuma buat peringatan diri.. Alhamdulillah, bersyukur kerana dapat mengenali sorang sahabat ni yang berdakwah di jalan Allah s.w.t .. semoga Allah melindungi dia :)

Wassalam,
ShimaMia

***
Dari Abu Hurairah r.a bahawa nabi S.A.W telah bersabda :
"Allah sentiasa memperkenankan doa seorang hamba selama doa itu tidak mengandungi (perkara) dosa, (perkara yang) memutuskan silaturrahim dan selama tidak meminta supaya cepat2 diperkenankan." Lalu baginda ditanya oleh seseorang : "Apa maksudnya meminta dicepatkan?" Jawab baginda : "Umpamanya seseorang itu berkata dalam doanya : "Aku telah berdoa, aku telah berdoa tetapi aku belum meluhat doaku diperkenankan. Lalu aku putus asa dan berhenti berdoa."
(Muslim)


No comments: